15

A en Tlass li van fer figa les cames. El Sarraí el va agafar abans no es desplomés i el va mig arrossegar a collibè fins al cotxe, un tot terreny americà de color negre al qual havia netejat el parabrisa un munt de cops. A mig camí, però, es va aturar.

Li va girar la cara amb una forta bufetada i va observar com els ulls de l’ostatge refulgien de dolor i de ràbia.

Durant la planificació, una de les coses que més l’havia preocupat havia estat la possibilitat que els sedants intravenosos recuperats d’un cadàver continguessin alguna mena de marcador químic que permetés seguir-ne el rastre fins a obtenir un número de lot. Aquest número revelaria l’hospital regional del Líban on havia estat treballant, cosa que permetria a uns investigadors especialment diligents —un equip de la policia secreta siriana, sense anar més lluny— demanar la llista d’empleats i descobrir que, d’entre tot el personal, ell havia estat de vacances durant el període en què havien succeït els fets.

Amb tot, a Beirut hi havia prou carros tirats per ases perquè la ciutat hagués desenvolupat un important mercat negre de productes veterinaris. Gràcies a això, el que en aquells moments s’escampava pel cos d’en Tlass era una ampolleta de sedant per a cavalls impossible de rastrejar, i el Sarraí només esperava haver-ne calculat bé la dosi: suficient per inhibir qualsevol control muscular, però no tanta per fer-li perdre el coneixement. Si a en Tlass se li enterbolia la mirada, deixaria de fer-li servei. Havia de mantenir l’ostatge despert, fos com fos.

Pam! El Sarraí li va etzibar una altra bufetada per assegurar-se’n i va continuar arrossegant-lo cap al cotxe. A força de netejar-li el parabrisa, s’havia fixat que en Tlass desbloquejava les portes del tot terreny amb el botó de la clau, de manera que va obrir una de les portes del darrere i hi va fer entrar l’ostatge.

L’interior del vehicle era com una gruta. A tots els països que s’estenen des de la Mediterrània fins al golf d’Aràbia hi fa una calor tan sufocant que només hi ha una manera infal·lible de distingir un home amb wasta d’un altre sense: només cal fixar-se en el mahfí, és a dir, el tint o el recobriment que s’aplica a les finestretes dels cotxes per evitar que hi entri la llum del sol. Malgrat que la llei restringia aquesta tintura a un màxim d’un quinze per cent de saturació, a l’hora de la veritat, com més wasta tenies, més mahfí podies dur.

Efectivament, en Tlass tenia molt wasta, perquè les finestretes del seu Cadillac estaven tintades fins a un intimidant vuitanta per cent que garantia la privacitat del compartiment interior, una circumstància ideal per al que estava a punt de passar-hi. El Sarraí va entrar darrere el seu presoner, va tancar la porta, es va instal·lar al seient del conductor, va introduir la clau al contacte i va engegar el motor. No pensava anar enlloc, però necessitava que l’aire condicionat refredés l’habitacle tant com fos possible. Va prémer el botó que accionava els seients del darrere i va observar com es reclinaven fins a quedar horitzontals. En Tlass semblava una tonyina agitant-se sobre la coberta d’un vaixell.

Seguint el procediment que feia setmanes que planificava, es va treure de les butxaques uns rotlles de cinta aïllant i es va col·locar damunt de la plataforma. En Tlass va contemplar, amb terror mut, com el mestre li aferrava els canells i els hi lligava als agafadors de les portes, de manera que quedava estès de panxa enlaire, tal com el mateix Tlass havia fet una vegada amb una dona nua a qui havia volgut «interrogar» personalment, fins que ella havia quedat tan esgotada que no podia ni xisclar i ell, avorrit, l’havia executada amb el garrot.

A continuació, el mestre va lligar-li els peus, les cuixes i el pit a la plataforma per assegurar-se que no es podria bellugar gens. El que va passar després, però, va ser d’allò més estrany: el mestre li va col·locar la cinta sobre el front i la barbeta per immobilitzar-li el cap al reposacaps, de manera que li va quedar tan rígid com si l’hagués fixat amb una abraçadora. El subdirector intentava parlar, volia saber què dimonis feia aquell sonat: al capdavall, no podria escapar-se’n utilitzant només el cap. De la seva boca en va sortir un fil de bava, però ni una sola paraula.

El Sarraí va contemplar amb satisfacció serena els intents de parlar del subdirector, i es va fixar en com els ulls li anaven d’una banda a l’altra, presos del pànic: en aquell moment es va adonar que havia encertat de ple la dosi de sedant. Convençut que en Tlass no es mouria, el Sarraí va obrir la porta del darrere, es va assegurar que no hi havia ningú pels voltants, va sortir del cotxe i va anar corrents fins al seu campament.

Amb una estrebada contundent, va arrencar la lona dels punts d’ancoratge i hi va amuntegar el fogonet i la resta de pertinences, sense deixar res que pogués proporcionar ni la més mínima pista als analistes forenses. Va improvisar un farcell amb la lona, se la va carregar a l’espatlla i va recollir la nevera portàtil, que ja havia deixat llesta, com si s’hagués preparat per celebrar un pícnic estrafolari.

La darrera cosa que hi havia ficat, a la nevera, era el que més inquietud li havia provocat: una bossa gran de glaçons. Durant diverses setmanes havia estat pensant en el problema que suposava comprar-la, però finalment se li havia acudit una solució extremament simple: l’havia demanada al guàrdia de seguretat més simpàtic, el mateix que li havia explicat que els vigilants marxaven durant l’Id Al Fitr. Com a excusa, li havia dit que volia conservar unes begudes en fred per a la seva celebració íntima de la festivitat.

—No em podria pas donar una mica de gel de la cuina del personal per a la meva nevera portàtil? —li havia preguntat al guàrdia, i aquell bon musulmà li havia concedit el favor feia només unes hores.

«Eid Mubarak», s’havien desitjat mútuament mentre el Sarraí abocava el gel dins la nevera i cobria dos petits recipients de plàstic, unes quantes restes de menjar i diverses ampolles de refresc que en realitat només hi eren per despistar. El veritable contingut de la nevera, la resta de l’equipament especial que necessitava, estava amagat en un doble fons.

Amb la nevera sota el braç i el farcell a l’espatlla, va tornar corrents al tot terreny. En Tlass va sentir com s’obria la porta del darrere i va girar els ulls per veure com el palestí carregava les seves pertinences al cotxe, hi pujava altre cop i tancava la porta. El Sarraí es va inclinar endavant i l’altre va veure amb ulls aterrits com polsava el botó del tancament centralitzat, que els va aïllar de l’exterior.

Tot seguit, es va ajupir i va buidar les butxaques del subdirector: va descartar el telèfon mòbil i li va obrir la cartera. Amb tot, el que li interessava no eren ni els diners ni les targetes de crèdit, sinó una altra cosa: la targeta de seguretat personal. Cada cop més segur de si mateix, es va agenollar, es va posar ben a prop del cap d’en Tlass i va destapar la nevera. En va extreure el menjar i va accionar la palanca que obria el doble fons. D’allà en va treure una bossa de plàstic gruixut lligada amb un cordill, que va deixar a una banda. A continuació, va començar a omplir dos recipients de plàstic amb glaçons. En Tlass es va fixar en els seus gestos, tan calmats i meticulosos. «El molt malparit és metge!», va exclamar a dins del cap, l’únic lloc on podien sonar les seves paraules.

Els ulls se li movien frenèticament d’un costat a l’altre: aquell descobriment revelador l’havia espantat molt més del que hauria considerat possible. Quina mena de tarat fill de puta, amb estudis i tota una carrera per davant —sempre que no cometés cap error greu—, es dedicava a escombrar aparcaments?, va pensar.

Algú que tingués un pla al cap, va ser la resposta amb què va topar de seguida. I, per l’experiència que tenia, els homes que feien plans acostumaven a ser fanàtics, i no pas persones amb qui poguessis raonar, ni tan sols en cas que poguessis moure els músculs i articular les paraules que tant necessitaves.

El metge va treure un parell de guants de quiròfan del compartiment secret. En veure’ls, en Tlass va quedar encara més aterrit. «Per a què els vol?», va intentar cridar.

Com si hagués sentit la pregunta, el metge l’hi va respondre. En unes circumstàncies totalment diferents, molta gent li havia elogiat la manera tan amable que tenia de tractar els pacients.

—Ara et trauré els ulls —li va dir.

Sóc en Pilgrim
coberta.xhtml
sinopsi.xhtml
titol.xhtml
info.xhtml
cites.xhtml
Part1.xhtml
Section1001.xhtml
Section1002.xhtml
Section1003.xhtml
Section1004.xhtml
Section1005.xhtml
Section1006.xhtml
Section1007.xhtml
Section1008.xhtml
Section1009.xhtml
Section1010.xhtml
Section1011.xhtml
Section1012.xhtml
Section1013.xhtml
Section1014.xhtml
Part2.xhtml
Section2001.xhtml
Section2002.xhtml
Section2003.xhtml
Section2004.xhtml
Section2005.xhtml
Section2006.xhtml
Section2007.xhtml
Section2008.xhtml
Section2009.xhtml
Section2010.xhtml
Section2011.xhtml
Section2012.xhtml
Section2013.xhtml
Section2014.xhtml
Section2015.xhtml
Section2016.xhtml
Section2017.xhtml
Section2018.xhtml
Section2019.xhtml
Section2020.xhtml
Section2021.xhtml
Section2022.xhtml
Section2023.xhtml
Section2024.xhtml
Section2025.xhtml
Section2026.xhtml
Section2027.xhtml
Section2028.xhtml
Section2029.xhtml
Section2030.xhtml
Section2031.xhtml
Section2032.xhtml
Section2033.xhtml
Section2034.xhtml
Section2035.xhtml
Section2036.xhtml
Section2037.xhtml
Section2038.xhtml
Section2039.xhtml
Section2040.xhtml
Section2041.xhtml
Section2042.xhtml
Section2043.xhtml
Section2044.xhtml
Section2045.xhtml
Section2046.xhtml
Section2047.xhtml
Section2048.xhtml
Section2049.xhtml
Section2050.xhtml
Section2051.xhtml
Part3.xhtml
Section3001.xhtml
Section3002.xhtml
Section3003.xhtml
Section3004.xhtml
Section3005.xhtml
Section3006.xhtml
Section3007.xhtml
Section3008.xhtml
Section3009.xhtml
Section3010.xhtml
Section3011.xhtml
Section3012.xhtml
Section3013.xhtml
Section3014.xhtml
Section3015.xhtml
Section3016.xhtml
Section3017.xhtml
Section3018.xhtml
Section3019.xhtml
Section3020.xhtml
Section3021.xhtml
Section3022.xhtml
Section3023.xhtml
Section3024.xhtml
Section3025.xhtml
Section3026.xhtml
Section3027.xhtml
Section3028.xhtml
Section3029.xhtml
Section3030.xhtml
Section3031.xhtml
Section3032.xhtml
Section3033.xhtml
Section3034.xhtml
Section3035.xhtml
Section3036.xhtml
Section3037.xhtml
Section3038.xhtml
Section3039.xhtml
Section3040.xhtml
Section3041.xhtml
Section3042.xhtml
Section3043.xhtml
Section3044.xhtml
Section3045.xhtml
Section3046.xhtml
Section3047.xhtml
Section3048.xhtml
Section3049.xhtml
Section3050.xhtml
Section3051.xhtml
Section3052.xhtml
Section3053.xhtml
Section3054.xhtml
Section3055.xhtml
Section3056.xhtml
Section3057.xhtml
Section3058.xhtml
Section3059.xhtml
Section3060.xhtml
Section3061.xhtml
Section3062.xhtml
Section3063.xhtml
Section3064.xhtml
Section3065.xhtml
Section3066.xhtml
Section3067.xhtml
Section3068.xhtml
Section3069.xhtml
Section3070.xhtml
Section3071.xhtml
Section3072.xhtml
Part4.xhtml
Section4001.xhtml
Section4002.xhtml
Section4003.xhtml
Section4004.xhtml
Section4005.xhtml
Section4006.xhtml
Section4007.xhtml
Section4008.xhtml
Section4009.xhtml
Section4010.xhtml
Section4011.xhtml
Section4012.xhtml
Section4013.xhtml
Section4014.xhtml
Section4015.xhtml
Section4016.xhtml
Section4017.xhtml
Section4018.xhtml
Section4019.xhtml
Section4020.xhtml
Section4021.xhtml
Section4022.xhtml
Section4023.xhtml
Section4024.xhtml
Section4025.xhtml
Section4026.xhtml
Section4027.xhtml
Section4028.xhtml
Section4029.xhtml
Section4030.xhtml
Section4031.xhtml
Section4032.xhtml
Section4033.xhtml
Section4034.xhtml
Section4035.xhtml
Section4036.xhtml
Section4037.xhtml
Section4038.xhtml
Section4039.xhtml
Section4040.xhtml
Section4041.xhtml
Section4042.xhtml
Section4043.xhtml
Section4044.xhtml
Section4045.xhtml
Section4046.xhtml
Section4047.xhtml
Section4048.xhtml
Section4049.xhtml
Section4050.xhtml
Section4051.xhtml
Section4052.xhtml
agraiments.xhtml
autor.xhtml